25 d’abril del 2017

Sorprenent solució amb un tap de suro! a cuinaar...

Be, com ja saps, acostumo a fer coses un pèl inverosímils amb objectes que no tenen aquella utilitat. Aquesta pot ser una de les més extranyes que funcionen!

Em vaig trobar que la cuina se'm estava fent malbé només les peces que regulen el GAS dels fogons, són de plàstic i es van recremar i acabar trencant. El meu primer intent va ser el lògic, cercar uns recanvis, però OH SORPRESA!, a partir de 5 anys de fabricació no han de tenir el model a la casa d'origen i els altres models de la marca o altres marques no encaixa CAP!
Llavors com les coses les fan sense pensar en la conservació ni la protecció del medi ambient (obsolescència programada), em vaig adonar que havia de canviar tota la cuina als 10 anys de comprar-la.
Per l'obsolescència en el procés de fabricació en quasi tot el què es fabrica, el temps de vida dels aparells és d'entre 7 i 10 anys.

Si tenim una mica de consciència ecològica i l'aparell en general funciona, no cal desfer-se, el podem reparar.

Com la necesitat incita la creativitat, vaig pensar en els taps de suro del cava, amplada semblant, resistents i fàcils de perforar, no s'escalfen amb l'escalfor del forn i es poden gravar les marques de 0n/off.

I FUNCIONEN!

De tota manera és una SOLUCIÓ TEMPORAL, degut que estem parlant d'una cuina de gas i pot ser PERILLÒS si no vigilem una mica. Si es eléctrica potser no. Així que hauriem d'anar amb molt de compte.


Despres de fer-ne un forat senzill i PETIT! al mig del tap, vaig aprofitar un ferret que porten els reguladors antics que encara està be i el vaig clavar a dins del tap. Inversió en temps, 5 minuts per tap!
Funciona millor que els antics. I aquest és el resultat.





2 comentaris: